maanantai 25. marraskuuta 2013

Marianne-marengit

Minulla oli aiemmista kokkailuista jäänyt kolme valkuaista käyttämättä, joista tein nyt tällaisia marenkeja. Samalla tuli testattua, että valkuaisia pystyy aivan hyvin pakastamaan ja käyttämään myöhemmin jos ei heti keksi niille käyttöä.


Ohjeen olen ottanut joskus talteen Open Café -blogista.

3 valkuaista
3 dl sokeria
1 tl omenaviinietikkaa
1 dl Mariannecrushia

Kaada valkuaiset ja 1 dl sokeria kulhoon ja vatkaa niitä pari minuuttia. Lisää loput sokerit ja vatkaa vielä noin 8 minuuttia. Lisää omenaviinietikka ja vatkaa vielä hetki. Lisää valkuaisvaahdon joukkoon Mariannecrush. Ota lusikalla isoja kekoja pellille leivinpaperin päälle. Paista kiertoilmauunissa 75 asteessa 2,5 tuntia. Tästä ohjeesta tulee 9 isoa marenkia.

Minä pursottelin näistä pienempiä marenkeja ja niitä tuli varmaan 40-50 kpl. 
 
 

4 kommenttia:

  1. Kiitos, hyviä olivat!
    t. mamma ja pappa

    VastaaPoista
  2. Mä oon tehny näitä turkinpippuricrushista. Arvaappa oliko ne hyviä... :)
    -Ansku-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo turkinpippuricrush sopii näihin erittäin hyvin! :)

      Poista